Friday, October 15, 2010

Trauma dalam diriku.........

Pada 15 okt 2010, satu kejadian buruk telah belaku pada diriku dan keluarga ku. Rasa mcm mimpi je. . . padahal smua tu kenyataan & dah belaku dah smlm....RUMAH KU MASUK PENCURI. . . . . hmm. . . . . anggaran kejadian berlaku pd jam 3.30am. . . pencuri masuk melalui pintu dapur yg mempunyai kipas ekzos betul2 di tepi pintu. . . . . . . . Mereka telah masuk stiap bilik tetapi mereka melakukan aktiviti mencuri itu tanpa satu bunyi....


Kejadian ni betul2 buat aku trauma..sbb aku ternampak PENCURI tersebut di dalam bilik ku sndiri. PENCURI tesebut baru shj membuka wire charger dr telefon ku lalu beredar utk mengambil laptp ku yg berada di kaki ku. . . . . semasa PENCURI tersebut hendak mengambil laptop ada bunyi seretan antara laptop dan cooler di bwh laptop , so ia membuatkan ku tejaga dr tido.Aku tersedar dan menyangka itu adalah adikku yg dtg ke bilik untuk mengambil charger kamera or lain2 tapi bila dia tiba2 gelabah lari ke bwh , sy sedar yg itu bukan la adikku.al-maklumla, aku tak pakai spek masa tgk PENCURI tu, so ingatkan adik ku yg form 4 . Ketinggian nye hampir sama dgn adikku. . . Setelah tejg dr tido & tersedar bhw itu adalah PENCURI @MALIN aku pun menjerit HOIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! dan trus ke depan tangga menjerit nama ayh ku : "PAPA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!" tp ayh ku tidak sedarkan diri, tido mati kerana ayh ku baru shj tido jam 3.15am . Kemudian aku mengejutkan abg ku di sebalah bilikku dan memberitahu yg PENCURI tlh masuk umah KITE. abg ku trus menjerit HOIIIIIIIIIIIIIIIIIIII!!!!! dan lari ke bwh & cube menangkap pencuri tersebut . Suara abg ku membuatkan jiran2 terjaga.

Sejurus kejadian itu , aku naik ke bilik utk melihat brg2 ku yg hilang dan didapati 2 Hp ku telah di curi. Laptop ku masih selamat . ALHAMDULILLAH~ Kaklong pulak hilang 2 Hp & laptop baru nye jenama FUJITSU 11 inch . Aku ke bwh smula untuk mengetahui brg2 di bwh yg hilang. Brg2 bwh smua nye selamat . Tiada satu pun yg hilang cume duit dlm purse ibu ku telah bis di kebas. Then , aku naik smula ke atas. . meneliti bilikku & aku dapati BEG AKU KE OFIZ telah tiada. . . . :( aku sgt sedih kerana dlm tu smua nya brg2 penting IC+ 3 KAD ATM + LESEN KETE + touch n go + EXTERNAL HARD DISK (paling sedih hilang external ni, smua gambar + doc penting dlm ni)

hmm...redha je la...dan apa yg buat aku tekejut ialah....aku TERJUMPA satu benda yg membuat kan aku sakit dada & nak pitam. . aku terjumpa PISAU diatas katil ku.....pisau itu di ambil dr dapur kami. Aku syukur sgt kerana PENCURI tersebut tidak mengapa2 kan kami.

Aku sujud syukur pada Allah kerana Allah masih memberi aku kesempatan utk hidup pd harini. ALHAMDULILLAH YA ALLAH~


Itula kejadian yg membuatkan aku trauma . Malam aku menulis blog ni ....aku dah pon mengantuk kerana tidak tido dr jam 3.30 am gara2 pencuri tersebut .tp rasanya aku tk dpt tido kerana aku masih teringat - ringat KELIBAT pencuri itu di dalam kamar ku........badan ku panas je slalu, tk tahu kenapa, maybe sbb tekjut . . . . . hmm.itu jela yg dpt sy ceritakan & kongsikan apa yg terjadi pd pg 15 okt 2010 . Aku doakan moga PENCURI tu dapat balasan setimpal samada di dunia or di akhirat & moga dia cepat bertaubat. amin. . . . . . . .

2 comments:

  1. astagfirullah!! nik!!
    alhamdulillah ko ngn family xdicederakan... takutnye aku dgr citer ko ni... ko kene hati2 slalu tau... pasal brg2 ko yg hilang tu, aku turut bersimpati mendengarnye...
    redha je la kan...

    ReplyDelete
  2. hmmm...shida aku baru perasan komen ko ni...dah nak dekat setahun dah berlalu peristiwa ni....:(

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...