Thursday, October 6, 2011

Hantu di Acheh

Semua tempat tak lari dari dibelenggu makhlus halus.*ayat skema macam nak buat karangan SPM*. Kesinambunagan dari cerita, "Lawatan ke Acheh, Indonesia" , Adik aku yang pegi Acheh ceritalah kisah hantu yang menghuni tempat dia menginap iaitu Hotel Renggali.


Ceritanya bermula apabila kawan adik aku beramai-ramai pergi ke laundry untuk gosok baju. So bermula dialog antara kawan adik aku & pekerja hotel:

Pekerja hotel : "Mahu hantar di kamar yang mana ya?"
Kawan adik aku : "Bilik yang hujung sekali" (no 30 , bilik adik aku no 29)
Pekerja hotel : "Kamar itu ngak bisa diduduki "(pekerja-pekerja tu bergaduh sesama sendiri tentang boleh duduk ke tak kat bilik tu) dengan muka seriusnya, pekerja hotel tu cakap nama HANTU tu THOMAS!!!

Gambar Bilik No 29 . . .
adik aku nyer bilik yang bersebelahan dengan bilik yang di kata kan berHANTU

Dua orang penghuni bilik last (kawan adik aku) tu demam selepas tu . ..adakah disebabkan hantu tu atau faktor cuaca?

wauwallahualam. . . . .

6 comments:

  1. misteri nusantara ke liza? hahahahahaha...seram gak akak dgr, kalau akak , rasanya dah tkleh tido dah ...wakakakakaka

    ReplyDelete
  2. tula pasal...kira nusantara la ni...emm, jgn jadi bukan2 sudah...nsb sume ok...

    ReplyDelete
  3. yup...alhamdulillah..smua ok....:D

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...