Friday, January 27, 2012

Makan @ Periuk Belanga, Kelana Jaya

Ada kisah disebalik cite makan di sini. Mula-mula, aku makan kat satu kedai makan ni. Duduk dekat 15minit kot, tp tkde sapa layan & amik order. Dengan perasaan bengang terus je jalan ke salah sorang pekerja dia suh amik order. Then dia kata "kejap lg sy datang". Lepas dia datang, aku order la apa yg kami nak , "Nak Nasi Putih , Tom Yam & bla......." pastu dia kata , Harini goreng-goreng dan tomyam takde, orang nye takde. Yang ada ikan bakar je" So, kawan aku pon terus bangun & menuju ke kedai berdekatan situ. hehe~ So, kami makan kat Periuk Belanga ni.


Tak ramai orang sebab dah nak tutup kedai ni.


Kawan aku makan Nasi Putih + Ayam Penyet


Memang sedap la Ayam Penyet dia! 

Aku makan Nasi Goreng Ikan Masin. 
Makan panas-panas & pedas lak tu. 


Limau Asam Boi 
Minum air yang sama. hehe ~
Sangat suka minum air ni. sedap. sesuai la ngn tekak aku yang asyik nak mun-Tah je~


Kedai dipenuhi dengan gambar-gambar makanan. 
Kami customer last malam tu. hehe~


Komen aku pasal Periuk Belanga ni. Service dia bagus, sesampai je kami di tempat duduk, terus je ada org amik order. Then, lepas 5 min makanan sampai. Maybe gak sbb tak ramai orang. Cepat giler makanan sampai. Kami dah la kelaparan. Pastu sedap lak tu, makan panas-panas. Rasa nak makan lagi kat sini >_<

12 comments:

  1. owh yeke.best nya.suke lg kedai cm tu dr yg lmbt giler tu.ayam penyet dye nmpk best.

    ReplyDelete
  2. cikpuan rara: Ayam penyet dia mmg SEDAP giler!!!!! nyum nyum. lupa nak review harga skali.jap kite tambah

    ReplyDelete
  3. dlm menu menu tu, limau asam nampak memukau. terus telan air liur!
    phhhuuuhhh

    ReplyDelete
  4. bila nk makan lagi ek? Mmg best.

    ReplyDelete
  5. rezeki last customer tu yg pantas tu servis.hehe

    ReplyDelete
  6. Dila: air limau asam boi tu mmg sedap sgt !!!!

    POin: sdp kan~ nnti kite g makan lg k?

    Puan kutu: maybe la. tp kite dah 2 kali p sini, mmg cepat. tp tk sure la kalau time lunch n ramai org....huhu~

    zarul umbrella: kedai ni dekat dgn Fend Ikan bakar dekat kelana jaya...zarul duk area KJ ke?

    ReplyDelete
  7. Kite..?oo bdeua je..xajk aku pong...beb,sbb ko cust last,tu yg cepat..belen2 dia msk..huhu..
    Pesal asyik nk muntah..?poin.....ko wt pe ni...eyh,uppsss
    **hnya gurauan semata2

    ReplyDelete
  8. Anonymous: ko dtg la KJ.asyik nk suh aku dtg tempat ko je. hahahahahaha<---ni aku dah jemput ni ,datangla!!!!

    mmg kami cust last. smlm kami p minum lg, ramai gak masa tu. tp service dia ok je. cpt je. nampak je org masuk terus p bg menu. series. try la p! time lunch aku tak sure.

    aku ada something wrong. sejak 2009 mcm ni.lepas mkn rasa nak muntah. skrang menjadi2 plak. :(

    aku mcm dah tk lrt smua ni.(dah mcm org ngndung tp so far aku tk pernah lg muntah balik mknn. just rasa nak muntah.)

    ReplyDelete
  9. beb ko bia btol..kang mkn muntah,mkn muntah...jd aneroxia nti...

    ko ade GPS sebab tu aku soh ko dtg...hehehhe

    ReplyDelete
  10. anonymous: kan aku kata, aku just rasa loya nak muntah, tp tk pernah lg muntah makanan. alhamdulillah cuma rasa loya tu buat aku tak senang la, nak makan byk pon susah.hehe

    GPS aku bengong , lembab bg arahan , slalu terlepas simpang, baru2 ni aku g sunway giza mall @ kota damansara. ada jumpa sg penchala, teringat ko. nk singgah tp dah mlm.huhu~

    kalau ko belanja aku n din, aku g sana nnti :p

    ReplyDelete
  11. nanti nak try !
    kite duke ayam penyet. hehehe

    ari tuh makan kat ayam penyet AP.
    tak berapa sedap. huhu

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...