Tuesday, February 28, 2012

Makan @ Dong Yi Shun, Kelana Jaya

Minggu lepas boss belanja makan dekat area Kelana Jaya. Restoran Dong Yi Shun (Chinese Muslim Food). Member aku sempat snap kan beberapa gambar makanan-makanan kat situ. Jom aku review satu-satu apa yang aku makan.


Menu di Dong Yi Shun

Fa Choy Soup - xtahu nama sbnr sup ni
Kami mulakan dengan Fa Choy Soup
Tak tahu nama sebenar setiap hidangan. Price nye pun tak tahu sebab bukan aku yg order. hehe~

Ini lah Fa Choy Soup tadi. Zooming ~ Satu pedas , satu lagi tak pedas. Isi dia semua seafood. 
Ok la dengan tekak aku.

Brocoli + Tauhu Jepun.
Aku makan banyak yang ni. Tauhu tu kegemaran aku kot.

Butter Prawn
Tak sure la fullname dia.


Daging Kambing
Sangat sedap, walaupun aku tak berapa suka makan daging, tapi kali ni aku makan sebab daging nya menyelerakan.

Ayam goreng
Sedap !

Ikan masak stim. . . 
Ikan ni sampai lambat , orang dah habis makan nasi baru sampai, jadi nye meratah la~

Pelbagai jenis sos. 


Suasana di Dong Yi Shun Restaurant

Surau pun ada. 

Itu saja la makanan yang aku makan. Tak dapat review sekali ngn harga. Secara keseluruhan, makanan dia masuk la dengan tekak aku. Semua lauk sedap. Kalau nak bg markah , aku kasi 4/5. nyum nyum ~ 

TQ boss. Bulan depan boss belanja lagi kot. :)

Dong Yi Shun
C-G-06, Ground Floor, 
Dataran Glomac Jalan SS6/5B,
Kelana Jaya Petaling Jaya
Tel : 03 - 7803 4012

16 comments:

  1. woww....sedapnya tue....BUTTER PRAWN tu nampak besar2x...

    ReplyDelete
  2. hazman : mmg sedap la udang tu. nyum nyum...try la..kat Kota damansara pon ada restoran ni. nyum nyum ~

    ReplyDelete
  3. wow...sedapnya la.lenkali blanja leh???heheh

    ReplyDelete
  4. Saya disini: ye daging tu mmg sedap . aku yg jarang n tak brapa suka daging pon makan.........ko kurang kuah? np tk minta nak kuah ikan tu....huhu~

    arelan: yg ni pon boss belanja, harga makan kat sini mahal gak....uhuhuhU~boss byr pakai kredit kad kot

    ReplyDelete
  5. Wah bestnye dok kelana jaya.. macam2 restoran ade.. semalam bro g makan restoran chan.. Jeles.. ;)

    ReplyDelete
  6. Daging tu dimasak dgn rempah yg kuat, pasal tula x bau dah....sedap kan...lapo lak tgk gmbr...

    ReplyDelete
  7. cam ne nak ajak anonymous ni,,xkenal pon

    ReplyDelete
  8. cik farizam kenal sy....

    ReplyDelete
  9. Dah lama nak makan butter prawn..

    bila tgk kat sini...
    mmm terliur lah plak

    ReplyDelete
  10. pernah makan kat sini sekali..
    sedap..

    ReplyDelete
  11. untung laaaa.. bos selalu belanja

    ReplyDelete
  12. nurul: meh le dtg KJ....bro belanja, eh..wakakakakakaka

    liza: eh...pandai la liza ni....hebat bg penerangan...

    saya disini: tu munir tu....tp kadang2 din pon komen pakai anonymous

    ReplyDelete
  13. adanyakauuntukmu: o yeahhhhh sedap oooo ......nyum nyum

    kid: alhamdulillah....

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...