Tuesday, March 20, 2012

Makan @ D'One Steak Restaurant, Kelana Jaya

Minggu lepas, aku sempat terjah satu restoran baru di Kelana Jaya dengan keadaan terpaksa. huhu~ Hajat dihati nak pekena Sup Kaww. Mati-mati ingat Sup Kaww tu ada lagi. Sekali dia dah tukat jadi restoran lain. huhu~ Dulu tempat tu Sup Kaww . Tekak memang nak makan ala-ala kampung gitu ~ Tup tup  . . sampai, aku terus duduk dapat menu, dia tulis D'One Steak Restaurant daaaaa. . . tengok menu , semua western . . . musnah harapan nak makan ala-ala kampung . . . 

Dah tengok menu semua western terus rasa tak jadi nak makan situ, hehe~ tp malu la plak nak blah cmtu je. So, terus je tanya waiter kat situ , Tom Yam or Sup-sup ada tak? Waiter tu kata "xda la, byk western je kat sini, kalau ada pun , Nasi Goreng Kampung dll" . hmmm . . aku pun amik jela . . . nasi goreng kampung  . . . tu je masuk ngn tekak aku  .Tengok menu diorang memang more to western la. . . 

Nasi Goreng Kampung Pedas
Sedap gak sebab aku minta pedas. ngeh2 . . . harga dia RM6 kalau tak silap , ada telur sekali.

Saba Mackarel Fish
Kawan aku makan yang ni. Curi rasa, sedap gak, maybe sbb aku penggemar ikan.
 Harga dia RM17.90 


Air Laici 

Suasana tempat makan di sini lupa pulak nak snap. Kalau nak , singgah blog Radzeefamili ni. Secara keseluruhan, sedap la gak kat sini, dulu aku pernah makan satu family dekat D'One Steak Bandar Baru Bangi (time tu takde blog lagi) sedap gak  . . . Yang ni dekat Kelana Jaya. Baru di buka betul-betul dekat pintu keluar Giant Kelana Jaya. Masih mencari lokasi Sup Kaww yang orang kata sedap tu , kemana dia berpindah ek???? :(

D'One Steak Restaurant
Jalan SS6/12 Kelana Jaya
(Berdekatan dengan Giant Kelana Jaya)


14 comments:

  1. saya disini: sabar ye, jap g kite makan.aku pon lapar time wat entry ni

    ReplyDelete
  2. Hurmm...kedai makan cenggini better makan western jee....tak pun cari menu yang unik dan menarik...heehhee

    ReplyDelete
  3. Nak air laici... jeles ah ngan kak fasz ni.. kat sana banyak restoran.. ;)

    ReplyDelete
  4. Yeayy.. Faz mau ajak kitaorg ke?

    ReplyDelete
  5. harga steaknya sgt berpatutan :)

    ReplyDelete
  6. aku mmg PANGKAH laaaa D'ONE ni...sbb dh kne kat bangi punya...tros x mo g even kat s.alm & mne2 pon..

    *sob sob sob...teraniaya...

    ReplyDelete
  7. hazman: tekak nak makanan ala kampung ...sila la bc entry ...uwaaaaaaaa

    ReplyDelete
  8. nurul: kat KD pon kan ada ? meh la jalan sini...makan2 kasi naikk kan bdn :p

    ReplyDelete
  9. aslam: belom masanya lagi kot...nnti fasz invite k

    mama gee: akak penah makan ek?sy tak pernah makan...ni pon terpaksa mkn kedai ni...

    ReplyDelete
  10. zuan: meh dtg KJ

    pojie: ko kene apa pojie? cer ceite

    ReplyDelete
  11. udah lama tak pi kelana jaya hihihi

    ReplyDelete
  12. Mggu lps pn menidam nk mkn sup kaw n nasi grg tomyam dia! Sekali smpi tulis d one! Masih mencari lokasinya! Pindah kemana agaknya!

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...