Thursday, December 8, 2011

Periuk yang berjasa

Semalam kembar ku dah masak nasi untuk makan malam. Hajat di hati, nak makan dengan ikan pekasam. Bila nk mula masak, on on . . .tak keluar api pon. . . . . Cuba banyak banyak kali pon tak boleh. Padahal baru je tukar gas. Mustahil la gas dah habis . . . . . . Oleh itu, kami pon guna la periuk elektrik ni atas nasihat Kak Faza. Nasi dah masak , kena la masak lauk gak. Kalau tak makan nasi saja . . . hehe ~

Periuk Kembar ku . . .kecik kecik pon leh masak dlm ni.

Kami tak masak Ikan Pekasam, tukar menu Sardin sebab takkan nak masak Ikan Pekasam dalam periuk ni? ? ?

Hmm . . . .siap untuk dimakan bersama nasi. Aku makan 2 pinggan . . . .nasi masih ada di rumah. hahahaha~

TQ periuk . tanpa mu kami tak dapat makan nasi bersama lauk.
^_^


11 comments:

  1. hehe..first time mask lauk dlm periuk tu..sek baik jd

    ReplyDelete
  2. hehe...ksimpulannya knp...?? gas dh hbs ke...?? sedapnya sardin... :D

    ReplyDelete
  3. tini: ha'a aku pon tak pernah. kak faza selalu masak time kat hostel

    liza: ha'a gas abis kot.api tak keluar keluar pon......tp tini kata baru je tukar....sedap la sampai 2 pinggan akak makan.

    ReplyDelete
  4. nk masak guna gas.lg senang ,kuali besar. leh masuk cili boh :P

    ReplyDelete
  5. sardin sambal pedas....perghh....

    ReplyDelete
  6. cili padi tkde.lama tk masak guna cili padi ....padi padi padi....beras

    ReplyDelete
  7. orang nak kawin nih... makan sikit2 aje tau.. lalalalaaa

    ReplyDelete
  8. kid:knp kene makan sikit?lapar la...hehe 1 pinggn tk cukup.:p

    ReplyDelete
  9. Nasib baik ade periuk.. Kalau tak berlaporlah kak fasz..:-)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...