Monday, January 7, 2013

Makan @ Foodcourt Tesco Seremban Jaya, Seremban

Assalamualaikum ya asdiko'ii. Korang dah lunch? Aku dah lunch NASI berlaukkan kuah kari, tempe, tauhu jepun, sayur kailan & ikan masin. Ni nak update gambar makanan yang aku makan di TESCO SEREMBAN JAYA. Ni aku & En Suami makan tahun lepas masa baru-baru lepas kenduri belah lelaki. Lepas je selesai kenduri, ingat nak jalan-jalan tempat-tempat dekat seperti Pantai Port Dickson tapi akhirnya tak dapat sebab lesen En. Suami dah expired. So kami bergegas ke JPJ SEREMBAN. Honeymoon kat JPJ la jawabnye. haha~Sekali pergi time rehat. Terpaksa la lepak TESCO dulu. Kami pun terus makan. huhu~ 

ASAM PEDAS TELUR
Sedap la Asam Pedas dia. Makan panas-panas sodap ooo. Nanti nak try makan Asam Pedas Ikan Pari (kalau la datang sini lagi)

NASI + TIMUN + TELUR MATA KERBAU
Ni aku nye. Makan dengan ASAM PEDAS TELUR tadi. So double la telur nye. huhu ~ Leh gomok la camni :)

NASI GORENG TAK INGAT
Ala tak ingat la ni nasi apa. En Suami yang makan. Maklumla ni gambar bertarikh 17 SEPTEMBER 2012.

Lepas tu, kami berkesempatan makan di Tesco Seremban Jaya. Hajat hati nak makan Asam Pedas Ikan Pari. Sekali tengok ada SIZLING. So tukar plan. hehe~ Ni pun tahun lepas nye cerita. Tak ingat bila. Sebab kami selalu gak balik Seremban. Yela dokek je pun dari BANDAR BARU BANGI.ngeh-ngeh.

NASI AYAM CLAYPOT + TELUR
Yang ni En Suami nye. Sedap rasanya tapi banyak nasi dah berkerak. Harga tak ingat la tapi standard harga la. 

SIZLING YEE MEE+ TELUR
Ni aku nye. Sedap nye. Licin aku makan tambah-tambah ada telur. 

SAMBAL BELACAN
Makan dengan NASI AYAM CLAYPOT

CILI JERUK
Makan dengan SIZLING YEE MEE.

Ni la gerai ASAM PEDAS. Sebelah dia tu gerai jual sizling & claypot. 

Nyum-nyum . . .  apa-apa pun FOODCOURT TESCO SEREMBAN JAYA ni bersih, selesa, makanan pun SODAP. Yela, TESCO ni baru je buka. hehe~

Jumpa next entry.
Walaupun liat nak update.


47 comments:

  1. wahh..sizling tu memang mengoda jiwa raga nih..

    ReplyDelete
  2. Yang penting, halal dan sedap. Mahal sikit pun takpe. :)

    ReplyDelete
  3. uikk bile ko g makan cni...1st tym aku tgk ade asam pedas telur....

    ReplyDelete
    Replies
    1. isk..munir ni xbc ke??kan faz dah ckp ---> makan tahun lepas masa baru-baru lepas kenduri belah lelaki <----

      penat je faz tulis..tp munir xbc..tngk mcam aku..baca je semua..baru la berbaloi faz tulis

      Delete
    2. tq tini, ko tolong jawab kan tu .. nasib baik la tini baca..

      nir: lain kali ko baca dulu.... isk.. ni aku nk marah ni !!!!

      Delete
    3. Wah munir in the house!!!!! Biar betulllll
      Budak kg di kota sydney

      Delete
    4. ni sapa pulak anony ni...dulu munir yg selalu jadi anonymous,,,skrg dah ada org lain

      Delete
    5. sapa plak anon ni???? jeng jeng jeng

      Delete
    6. uit...mna aku tau sape...
      Anon: uikkk...marilah perkenalkan diri...

      Delete
    7. pewiittt...munir nie kawin tak jemput...sedih betul la...
      saya nie uitm perlis jugak
      office saya kat ward 0

      Delete
    8. now i know..sape anon ni..ceh...!
      sy dah jemput..posmen yg x hntar....hehehe
      sehat ke encik? bile blk M'sia nie?

      Delete
    9. posmen tak wat keje. sian munir. ramai kawan2 tk dpt kad kan....



      Delete
    10. hurmmm...(mengangguk kepala)

      Delete
    11. tu lah nam buat mcm mana kannnn...
      kawan kawan sapa lah sgt....kekekekeke
      saya Alhadulillah sihat...
      Saya tak nak balik Msia dah...

      camne kamu dapat akses ke internet nieee munirr???

      Delete
    12. amboii cikgu kite sombong dgn M'sia r skang...'sila balik ke pangkal jalannN' hahhaa

      cane dpt akses internet?internet kan di hujung jari..bile2 blh akses..^_<

      nanti silalah cikgu singgah2 d FadLirA

      fasz...ambo mintak tumpang lalu..

      Delete
    13. ye la saya tau di hujung jari. tapi sblm nie kan kamu
      tak boleh ada fb n buka internet walau di hujung jari...kekekekeke

      saya bukan sombong dgn msia. saya rasa msia tidak perlukan
      saya lagi. biar saya membawa diri...

      saya dah buka blog kamu. boleh improve lagi...kena bagi kemas terutama part layout. mcm blog afasz...keke jgn marahhh naaa...

      kem salam husband zulfadzli. eh tapi nnt dia jeles takkk??



      Delete
  4. Byk betul meal ber-telur ni..hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. nanti kentut bau telur...jaga2 ye afaszz...ucukknyeee~

      Delete
    2. ni makan dalam waktu yg berbeza . n sorang satu je. kira sorang makan satu telur je :D

      Delete
    3. nir: uikkk .. wangi la kentut aku :D

      Delete
    4. wangi ke..slalu ko cite kt aku tue...^_<

      Delete
  5. makan sizzling kalau takde cili tu macam takde makna~he~~

    ReplyDelete
  6. asam pedas telur ke?..x pnh tgok..hehhe

    ReplyDelete
  7. boleh eh teloq masak asam pedas...kena cuba ni

    ReplyDelete
  8. Sedapnyaa tgk makanan tuh.. :)

    ReplyDelete
  9. asam pedas telur unik..x pernah dgr n rasa lagik..

    ReplyDelete
  10. untung banyak la tokey kedai... TELUR MATA PUN KASI BUAT ASAM PEDAS....inilah bagusnya idea simple tapi impak besar

    ReplyDelete
  11. fuuuuh.... kid tak makan pedasssh... cirit.. hehheee

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehhehe...seekali mkn la pedas...kasi biasakan perut tu...^_<

      Delete
  12. sy mmg minat sizzling..lme la plk xmkn..

    ReplyDelete
  13. Saya tak pernah makan asam pedas selain asam pedas ikan. Telur ke, ayam ke tak pernah rasa. Tapi sizzling mmg sangat sedap. Sama la, saya pun suka yee mee sangat2. Nyum.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hi Lyd, klau asam tumis daging pon sedap tau...n lagi satu..tulang kan slalu masak sup..klu masak asam pedas pon sedaaaaappppp....

      Delete
  14. dah lama tak makan sizzling mee :(

    ReplyDelete
  15. melampau je ko dik, thn lps nyer gambar nih hehehe...

    ni 1st time akak nampak asam pds telur, mcm best je... nk try lah nnti akak

    ReplyDelete
  16. kalau ke tesco..mesti mkn yee mee sizling tu...

    ReplyDelete
  17. asam pedas telur tu first time saya tau..wah..terbaik...

    ReplyDelete
  18. hahaha..dekat sangat dah dengan rumah ni. tak sampai 1km pon.

    ReplyDelete
  19. memang kalau singgah food court tu, selalu la pekena asam pedas dia.sedap2

    ReplyDelete
  20. Menu yang special

    'Nasi Goreng tak ingat'..hehehee :)

    ReplyDelete
  21. tengok asam pedas pun dah leleh air liur :p

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...