Wednesday, January 18, 2012

Makan @ Restoran Sari Ratu, Kelana Jaya (Ep1)

Dua hari lepas BOSS aku belanja makan sempena Besday Alpi & Hartini. So, aku nak review la sikit tempat yang aku makan tu.


Restoran Sari Ratu 
Indonesian Food, Authentic Nasi Padang
Abaikan cincin tu ~ Itu hanya sekadar rupa  hiasan shj. 


Menu di Restoran Sari Ratu . . 

Cantik gambar di dinding restoran ni, Abaikan hidung di dalam gambar ni. 
Hidung Tinggi ! =))

Jom tengok antara lauk-lauk yang aku makan bersama nasi putih. Nama menu & lauk tak berapa pasti sebab lauk-lauk di order oleh wife Boss aku. 


Ayam Kampung Goreng 
Tak dapat nak review harga setiap menu, sebab BOSS aku yang belanja. hehe~
Tapi aku dah Google blog lain, ada yang review sekali harga setiap menu. Try tengok --> sini


Ikan Nila Goreng
Aku paling suka ikan ni !!!
Harga nye leh tengok  sini


Sambal kicap
Makan dengan Ikan Nila Goreng , tersangat la sedap!





Sambal merah & Sambal Hijau. . . . 
Sangat sedap walaupon tak pedas langsung ~
Harga tengok  sini

Sup daging kot ~ 
Aku tak suka daging, so aku makan sup nye je . . 
slurpppppppppp ~

Gulai Tunjang . . 
Harga leh tengok  sini


Suasana di Restoran Sari Ratu








credit to Saya Disini 
(photographer untuk gambar dinding ni)

Restoran Sari Ratu
Indonesian food, Authentic Nasi Padang
No AG 10 & AG 11, Jalan ss6/5A, Kelana jaya

Antara blog-blog lain yang review Restoran Sari Ratu:

13 comments:

  1. TV restoran tu siar cerita indon, tak...?

    hehe

    ReplyDelete
  2. x de pon

    sila mention..siape yg snap gmbo mknn kat dinding tu ye

    ReplyDelete
  3. gedek! : eh! rasa-rasa mcm tkde je.TV pon tak sure ada ke tak.hehe~

    Saya Disini: dah mention dah...hhu~

    ReplyDelete
  4. ada gk p mkn sini aritu tp kt cawangan bukit bintang..bole tahan gk regenye

    ReplyDelete
  5. setiap kali dtg je citer makan ..perghh terliur den

    ReplyDelete
  6. mama tisya: rege dia bukan setakat boleh tahan, dah tak tertahan dah..hehe nasib baik boss belanja. murah rezki boss sy.ngeh2

    saya disini: kene la bg credit to the photographer....

    puan bee: yela...ari2 kite makan, so kena la update pasal makan....hehe~tgk bdn la.hahahaha ~

    ReplyDelete
  7. first sy nak komen cantik cincin dan bertuah punye hidung ..ahahahah

    ReplyDelete
  8. fatin amalina: cincin tu mmg cantik...hidung tu...hehehe...cantik jugak tp telah mencacat kan gambar :p//hehe gurau2 k

    ReplyDelete
  9. sedapnya makanan2 ni awak...slurppp...

    ReplyDelete
  10. untunglah tak tau harga takpe,boss belanja.hehe

    ReplyDelete
  11. Hidung sape yg mencelah tuu??? hahahhaa....mana gmbr abg gagah angkat pinggan...?? :D

    ReplyDelete
  12. misshannajr: alhamdulillah, sgt sedap .....nyum nyum...boss belanja mmg tambah sedap gile la

    puan kutu: hehe~ ha'a tak tau la harga dia berapa,tp de survey tu dr blog lain..harga dia sedap gak!

    halyzaqiut:hidung bakal pengantin la.......gambar abg gagah angkat pinggan lupa plak...nnti kite wat satu post la, letak tajuk mcm liza bg tu..hehehehe ~ tp muka dia mcm muda lg...tp gagah perkasa....

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...