Tuesday, September 4, 2012

Juadah 1 Syawal 1433H

Dah menjadi kebiasaan, kalau family aku balik kampung di Jerteh, lepas je solat sunat Aidilfitiri kami terus terjah rumah makcik aku- Cik Su. Jom tengok juadah yang ada. 

 Nasi minyak ek

Daging

Sate

Sambal yang sedap 

Ketupat

Pelbagai Kek

Ni apa ek? Lupa isi nya

Nasi Impit kuah kacang

Kek Lapis Sarawak Perisa Pandan + Strawbery Coklat

 Kek besday sepupu aku 

 Biskut raya + kerepek raya

Dalam banyak-banyak juadah di atas, aku banyak makan sambal yang sedap tu. Ketupat aku kurang, nasi impit pun kurang, Sate aku makan 5 cucuk kot. Rendang daging pun aku kurang makan. 

Bukan diet tapi memang aku kurang ketupat + nasi impit + lemang.
Kalau ketupat goreng aku makan la :D



17 comments:

  1. sdapnye juadah2 2....teringat lak mknn rye...

    ReplyDelete
  2. salam singgah
    liur lalu wase tengok tupat..

    ReplyDelete
  3. Sedapnyeeeeee...tetibe lapo plak..;)

    ReplyDelete
  4. sedapnya nasi beriani yer.. akak pulak lupa nak snap pic juadah raya

    ReplyDelete
  5. eh sama kmpung lah ..jerteh area mana?

    ReplyDelete
  6. assalam..akk pagi syawal hidangan utama n.goreng..awal2 lg hb dah requested..

    ReplyDelete
  7. Replies
    1. nurul makan banyak tak?? hehehehe

      Delete
  8. Tu nama dia pulut panggang.....makk aii, dia masak ngan anak2 dia ke...?? byknya juadah....kalau kita ngan mak kita, masak sikit je dah penat...hahaha

    ReplyDelete
  9. yg 1st tu macam nasik huja panas mmg femes kat ganu kan..sedap sangat sebab buh susu cair..lama dah tk makan nasik ni..huuuu nak nanges sbb windu ganu

    ReplyDelete
  10. adoiyai.. memang sangat2 menyelerakan...

    ReplyDelete
  11. humang aihhh... banyak nyaaa makanan... kenyang laaaaa

    ReplyDelete
  12. Wah!!! macam2 dan kek pun ada...yumm...yummm

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...