Wednesday, September 5, 2012

Juadah di Rumah Terbuka YB @ Jerteh

Layan gambar jela . . tengok gambar je dah tahu apa benda kan. . .  hehe~

Tapai
Orang Jerteh panggil tapai apa ? Ada yang tahu tak? hehe~
Aku memang tak makan benda alah ni. :D

Putu Piring & Keropok Lekor. 
Ni aku yang makan. Makan panas-panas sedap gile ~

Laksa
Terkurang kuah plak. Aku makan ni :D

Nasi Dagang
Ni adik aku kot yang makan. 

Teh Tarik. 
Perghhhhhh  Kalau tambah ais pon sodappppp ~

Kuew Teow Goreng. 
Sedap gak ~

Goreng Pisang & Keropok Lekor lagi
Goreng pisang tu makan panas-panas. Sedap sbb panas!!!

Roti Canai
Abg aku yang makan ni. 

Ketupat
Yang ni kami tapaukan untuk nenek aku. Walaupun nenek aku puasa, dia nak datang juga. Jumpa YB + tapau makanan bebuka. 

Mee Goreng
Mee goreng dia pun sangat sedap. Ni pun kami tapau pastu makan kat umah. :D

Bubur Pulut Hitam
Cendol dah habis, so adik aku amik ni je. Nak tunggu dia refill penat plak nak kene beratur lagi sekali. hoho~

Ice Cream.
 Apsal dah cair mair ek?????

Ha ni la penyebab ice cream tu cair mair. Beratur punyala panjang. Ramai ! berpeluh di buat nya. At last , adik aku je wakil amikkan. aku snap gambar :D

Tula juadah yang ada. Tahun ni lebih meriah. Aku pon makan banyak sikit. :D
Khemah-khemah makanan di label , so senang orang nak target makan apa. Terus je p gerai tu . 

Next entry rumah terbuka YB mana plak ek????


23 comments:

  1. Replies
    1. nyum nyum aku suka makan goreng pisang dia panas2

      Delete
  2. seronok.... kalu pg ramai2 msti bestkan...makanan pun best2...

    ReplyDelete
    Replies
    1. yup...tempat pon tkde la panas sgt dlm dewan tu, cume tempat la susah nk dapt

      Delete
  3. he he, KA pernah kena bgks tapai dalam daun getah tu 3 dulang dirumah MIL.. esok sakit pinggang waktu raya ! hehehe

    ReplyDelete
  4. Replies
    1. sy pon suka, tp lepas makan ngntuk gile :D

      Delete
  5. sedapnya putu piring. lama tak makan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sedap , yg tu pon makan panas2.. :D

      Delete
  6. Tapai. Masa raya aritu abg ipar ada bawak. Sebijik mcm ni..sedap.

    ReplyDelete
  7. dalam bebanyak juadah tu saya terliur nengok tapai kalau ada cendol perghh osem!!

    ReplyDelete
  8. akak tak minta tapai..tempe akak ske tapi ekna stop pasni

    ReplyDelete
  9. tapai tu.. rugi faz tak makan. sedap tu

    ReplyDelete
  10. untung betul orang yang dapat tender makan nei....confirm dapat LIMA ANGKA

    ReplyDelete
  11. kebanyakkan makanan sempoi~ satu je zuan x pernah try smpai skrng, tapai.. sedap sangat ke?

    ReplyDelete
  12. Saya suka tapai pulut tu. Cumil2 je..
    Susah nk dpt kat s'gor ni.

    ReplyDelete
  13. wah, semua makanan best2... hari tu nak pegi juga rumah YB tapi hujan la pula... terpaksa cancel

    ReplyDelete
  14. Perghhhh, sedapnya ice cream cair tuu....hahaha..

    ReplyDelete
  15. tapai akak dgn husben mmg tak makan.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...