Thursday, February 2, 2012

Pekasam Kak Tie yang sedap !

Haritu KEMBARku bagi pekasam dari kampung dia. So aku pon bawak la balik Bangi. 2 minggu lepas baru sempat masak pekasam ni. Nyum ! Nyum !

Ha, ini la Ikan Pekasam Kak Tie dr Lenggong, Perak

Aku tiru cara KEMBAR aku masak. Potong bawang besar & cili padi.
eh! time KEMBAR aku masak takde cili padi, cili padi ni cara Aqilah.

Ini lah hasilnye.Aku pon makan dengan nasi putih yang panas bersama Ikan Pekasam Kak Tie ni yang masih panas. . . . .memang sedap hingga menjilat jari la. 


13 comments:

  1. salam ziarah.. lamanya tak makan ikan pekasam yum yum

    ReplyDelete
  2. Mila: tq ziarah afasz.com. sedap pekasam ni !!!

    Saya Disini: huhu ~ tq for the pekasam, ada lg sebungkus, maybe this week nak makan.Aku ngn mak aku makan paling byk. Abg ipar aku kata, mak dia masak kasi hancur ikan tu, betul ke?

    ReplyDelete
  3. tak tau la pernah makan pekasam ke tak.makan reti,nama tak tau.men redah je.hahahah

    ReplyDelete
  4. liza: em peberet kita gak! makan ngn nasi sje ...perghhhhh !

    arelan: mesti awk pernah makan tp tk thu ikan tu ada pekasam , ala rasa dia mcm ikan masin gak......cuma ada krak kruk dr beras yg sedap !

    ReplyDelete
  5. Salam ziarah.

    Pergh, terliur tengok pekasam tu. Penah try skali je sebelum nie.

    ReplyDelete
  6. Abuya: sy makan pekasam ni sejak kawan kenalkan .sejak tu rasa tepikat sgt, pastu slalu gak bawak balik masak tu family time study dulu la. then skrang dpt plak pekasam kak tie ni...perghhh mmg sedap la...rasa skali nak lg. nasib ada lg sebungkus kat umah

    ReplyDelete
  7. yap..ada jgak org yg bg hancur ikan tu..sedap gak mkn gtu

    ReplyDelete
  8. Saya Disini: oo yeke, tp dah tak nampak dah rupa ikan, kira tulang dia kite hancur kan skali la ek?

    ReplyDelete
  9. yep..betul tu.ah sedap nye sedap nye sedap nye..ngah lapr ni

    ReplyDelete
  10. sedap nye kalau wat tuk buka pose. >_<

    ReplyDelete
  11. Saya Disini : Aqilah Kozai la.kawan ko tu....hehe~ aku chat ngn dia aritu, tanya dia masak cmne, dia letak cili cmtu.hehe ~ pedas

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...