Wednesday, August 1, 2012

Juadah Bebuka 11 Ramadhan 1433H

Semalam kak Fazza masak untuk juadah berbuka. 
Sempat aku snap gambar lauk-lauk berbuka semalam. . . 

Ayam Masak Kicap

Kacang Buncis Goreng

Sambal Kentang Kak Fazza 
Sedap wooooo. . . . ingat kan dah buat banyak tak habis, sekali yang ni laju je habis. . . 
"Leh wat niaga la" , kata Kembarku kepada Kak Fazza


Cucur kentang + bawang
Ada dua warna , yang putih tu rasa biasa, lagi satu tu pedas sikit (bukan hangit tau, tp terhangit sikit je). 


Gambar nasi putih dengan air Orange Sunquick buatan Kembarku lupa pulak nak snap. hehe~
Excited nak berbuka punya pasal . 

Alhamdulillah ~
Harini nak masak apa pula ek ????
Korang ada idea tak???


25 comments:

  1. Kakcik suka sambal kentang tu. :)

    ReplyDelete
  2. tq .. ade idea nak masak ptg ni .. lame tak buat cucur kentang bawang mesti sedapp..

    ReplyDelete
  3. lum ada idea lagi..idea yg ada nak smbal kentang lagi...sedapnye mkn smlm..siap tmbah lgi...pastu cucur tu pon sempt mkn sikit je..kene buat lgi la..mlm xsempt mkn dh..dh bis

    ReplyDelete
    Replies
    1. xsempat ke xsedap???? tp pg td syg dah jatuh 6 keping kot... :D

      Delete
  4. rajin nyer msk, lauk mcm2 laktu....
    mlm td pun akak bt ayam msk kicap gk, utk bersahur heheeh...

    ReplyDelete
  5. Nampak pun sedap sambal kentang tu...

    Balik nak kena buat jugaklah ;)

    ReplyDelete
  6. Selalu kakak jumpa dlam blog kawan-kawan sambal kentang tu tapi kakak tak buat-buat lagi..

    ReplyDelete
  7. hohoho....sedapnya kentang tu....

    ReplyDelete
  8. sdpnya juadah brbuka dorg!hehe..rugi lak rs xjoin smlm:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. mmg sedap... lain kali jom makan wpon tk puasa. eh kantoi plak nnti

      Delete
  9. alamak ! sy ter'leleh' di pagi ini...hurmmm.

    p/s : tq , sy tggu jemputan walimah afaz.

    ReplyDelete
  10. saya biasa beli dekat bazar jek -__-

    ReplyDelete
  11. Wahhhh byknya cuq kentang.....makan tu je pon dh kenyang...bykkkk....sedap3...

    ReplyDelete
  12. wah sedap nyew menu2 kat atas tu..rajin masak..hehehe

    ReplyDelete
  13. nak sambal kentang tuuu.. bile fasz nak masak kannye??? hehe

    ReplyDelete
  14. cucuq kentang & bawang tu feveret saya jugakkkkkkkkkkkkkkkkk :D

    ReplyDelete
  15. kalau saya, saya igt nak masak pizza lah hari ni..haha

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...