Saturday, August 4, 2012

Trafik Penangan Dari Dejavu Di Kinabalu


Bukan senang nak dapat trafik tinggi seperti blogger Kid , Redmummy dan lain-lain. Ni aku nak share trafik tertinggi aku setakat aku berblogging. Penangan dari entry SINI dan SINI, mencanak-canak trafik blog aku naik. Alhamdulillah. Dulu masa mula blogging 50 UV/sehari then naik 100 UV/sehari je, sekarang dah meningkat jadi 400 UV/sehari dan semalam UV aku cecah 1000 buat kali pertama. Agak terkejut jugak, pagi-pagi trafik naik gila. Kalau aku review sinopsis setiap episod drama ni maybe trafik makin tinggi agaknya. Ikut tips dari Kid. Dia kan rajin update by episode , contoh full episod Masterchef Selebriti Malaysia. Rajin dan membuahkan hasil la , mencanak-canak trafik blog dia!!!! Kalau korang tak caya leh terjah sini --> Trafik Penangan dari Masterchef  



Trafik mencanak-canak pada jam 8.00pg sampai 4.00ptg , malam dah mula berkurang maybe ramai pergi solat terawih. Alhamdulillah :D


Dejavu di Kinabalu saja . . . . . . 


Sejak aku mula blogging, banyak dah tips aku belajar dari blogger-blogger yang mencapai trafik tinggi setiap hari. Antara nya blogger Kid. Banyak update tentang TIPS TRAFIK TINGGI :


Tak lupa juga dekat blogger-blogger lain yang selalu bagi aku lain-lain tips. Antara mereka ialah : Hazmanfadzil, Broframestone dan ramai lagi. Banyak benda yang aku tak tahu lagi dalam dunia blogging ni. 

Dah nak raya ni , ramai yang anjurkan contest duit raya la , contest itu ini. Ni pun salah satu tips nak naikkan trafik. Jadi kalau sempat aku pun akan menjoin kan diri aku utuk join contest-contest ni. Masih tak sempat nak join contest by Shakiddo kat SINI & contest by ZarulUmbrella dan AbangEnsem kat SINI. Bahan masih takde. Blogger Hazmanfadzil pula dengan murah hati buat Contest Raja Komen setiap bulan kepada Top Commentor blognya. Boleh cek kat SINI. Dah masuk version 3.0. Untuk version 1.0 & version 2.0 aku dinobatkan sebagai Raja Komen kat SINI dan SINI. Alhamdulillah . . . ada la rezeki lebih buat kahwin Terima kasih to all blogger yang pernah kasi aku tips & anjurkan contest itu ini. 

Pagi ni aku akan menjalani Ujian Tapisan Kompetensi Pelantikan Kakitangan di dewan tempat aku nak bersanding bulan 9 nanti. Tak sempat nak study apa-apa. Tawakkal jela moga Allah permudahkan segalanya. 
Amin . . . .





24 comments:

  1. wahh...trafik mencanak2 masuk ye...congrats2...KiD mmg selalu bagi tips macam mana nak dpt trafik tinggi kan..kalau rajin praktikkan...mesti nampak hasilnya..:D

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu... masih tak dapat praktik kan semua..:D

      Delete
    2. terbaikla sis..masih cuba untuk dapatkan trafik yang lebih baik lagi..

      Delete
    3. Wanabe PJ: first time... :)

      Delete
  2. tahniah..tu salah satu cara nak naikkan trafik..dulu pun akak amalkan gak taktik camni..tapi kan pengiklan kurang sukalah pulak..dorang lagi suka personal N3 ..sekali sekala bolehlah

    ReplyDelete
    Replies
    1. ni baru sekali kak.. tak pernah lagi kot capai 1K... first time.. :)

      tq kak ina.. :D
      *bila la dapat jumpa kak ina ni.. :)

      Delete
  3. steady laah.. keeep it up! rajin2 sokmo yea..

    ReplyDelete
    Replies
    1. datang sifat rajin tu , baru la naik....
      time ending dejavu tu, dah sedia entry. kul 8 terus taip lelaju n publish :D

      Delete
  4. Wow.....tak pernah lagi saya rasa 1k traffik 1hari. huhuhu...Ambil iktibar entri ini sebagai ilmu untuk menaikkan traffik.

    ReplyDelete
  5. Tahniah faz..ni benda baru bg akk yg baru dalam dunia ini.

    ReplyDelete
  6. Perghhh...semua ni perlu komitment yang tinggi. Apapun TAHNIAH dari akak!

    ReplyDelete
  7. Tahniah... Good luck for ujian..
    Mcm y kak taip dlm fb.
    Rezeki kawin.

    ReplyDelete
  8. x terlawan sy..traffic sy ciput jer

    ReplyDelete
  9. tahniah.. trafik mencanak..

    good luck juga..

    ReplyDelete
  10. teruskan update setiap hari yea.... kalau tak sempat just buat schedule post...

    ReplyDelete
  11. Tinggggi tu... Tahniah kak fasz.. Ni yg bagi semangat kat nurul nih..

    Mood kelaut.. :(

    ReplyDelete
  12. Tu la pasal..sebab dejavu di kinabalu ni pun la trafik nadot naik mencanak yg takpenah-penah sampai...skrg dia rilek balik..mencik!..hohoho
    tahniah anyway n gudlak! ;)

    ReplyDelete
  13. tinggi betul, saya 100 pun tak sampai. hehe

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...