Wednesday, June 6, 2012

Doa Pelembut Hati


Sumber : Google

Apa korang buat bila "KECIL HATI" dengan seorang KAWAN? Dalam persahabatan banyak perkara yang berlaku samaada yang manis mahupun yang pahit. Bukan semua orang boleh menjadi kawan yang baik dan bukan semua orang mendapat kawan yang baik. Aku tahu , aku pun banyak buat kawan-kawan aku "KECIL HATI". Maaf la kepada kawan-kawan yang pernah aku kecilkan hatinya. Kadang kala kita tak sedar yang kita telah membuatkan kawan kita kecil hati.

Maafkan aku wahai sahabat ~

-------------------------------------------------------
Doa Pelembut Hati


Maksudnya :

1. Taa. Haa.
2. Kami tidak menurunkan Al-Quran kepadamu (wahai Muhammad) supaya engkau menanggung kesusahan.
3. Hanya untuk menjadi peringatan bagi orang-orang yang takut yang melanggar perintah Allah
4. Al-Quran diturunkan dari tuhan yang menciptakan bumi dan langit yang tinggi.
5. Iaitu Allah Ar-Rahman, yang bersemayam diatas 'Arasy.

Sumber : Google

-----------------------------------------------

Kecil Hati ni memang biasa berlaku tak mengira lelaki atau perempuan. Tapi sepatutnya kita tidak perlu memanjangkan ia. Buang yang keruh & ambil yang jernih. Bersih kan hati dari segala apa pun. InsyaAllah hati rasa tenang semula.

*Agak-agak dekat blog Notahati.com ada tak nota pasal "KECIL HATI"????


p/s: Doa pelembut hati ni boleh la diamalkan oleh diri sendiri terutama jika anda seorang yang pemarah & cepat terasa . . . lembutkan hati anda dengan doa. InsyaAllah

16 comments:

  1. nice sharing.. betul tu bykkan berdoa.. minta hati dilembutkan dan tidak cepat marah...

    ReplyDelete
  2. ya allah...lembutkan hati kawanku ...

    ReplyDelete
  3. nak lembutkan hati bos.. leh tak? hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. boleh je.....niat dlm hati...insyaAllah....boss kid baran ke? hehe :D

      Delete
  4. Ok, kita selalu cepat marah, kena baca amalkan doa ni....heheh..

    ReplyDelete
    Replies
    1. jom amalkan.....nnti dah K lg emo lebih tau

      Delete
  5. Hurmmm...nak lembutkan hati faz untuk belanja abang makan2x.... ahahahhaa

    ReplyDelete
    Replies
    1. belanja makan nasi minyak la lg 3 bulan.

      Delete
    2. doa nie baca pada orang yang kita nak lembutkan hatinya atau kita baca sendiri

      Delete
  6. insyaAllah.. tq for sharing ye Fasz :)

    ReplyDelete
  7. Time kasih Kak Fasz.. Nak bacalah Sebab nurul ni keras sikit orangnyer.. hehehe ;)

    ReplyDelete
  8. Hi would you mind sharing which blog platform you're
    using? I'm looking to start my own blog in the near future but
    I'm having a hard time choosing between BlogEngine/Wordpress/B2evolution and
    Drupal. The reason I ask is because your layout seems different then most blogs
    and I'm looking for something completely unique.
    P.S Apologies for being off-topic but I had to ask!

    Feel free to viisit my web-site ... free standing air conditioning units ()

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...