Tuesday, October 2, 2012

Makan @ Dong Yi Shun, Kelana Jaya 2

Assalamualaikum . . .  nak cerita pasal makan-makan. Khamis lepas , boss aku belanja makan. Alhamdulillah. Dah lama kan aku tak cerita pasal boss belanja. Yela, masa dekat Tanah Aina haritu dah sambut sekali 5 orang kot. Untuk bulan 6, 7 & 8 sekali kalau tak silap. Aku ada buat entry ke ek? Macam tkde je. hmmm . . . . . byk lagi yang aku tak cerita pasal di Tanah Aina sebenarnya. huhu~ Tak sempat sebab dah masuk bulan puasa time tu. Takpela, kalau sempat aku update gak walaupun dah basi. 

Aku & Lyza diberi pilihan untuk makan dimana sekitar Kelana Jaya. Jadi kami pilih Restoran Dong Yi Shun (Chinese Muslim Food). Bulan Feb 2012 , boss ada belanja kat sini juga. Aku ada update kat SINI. Gambar kurang memuaskan. hehe~ Ni gambar yang best sikit kot. Snap guna Olympus PEN Lite EPL-3. Layan gambar jela . . . zaaaassssss...............

Tauhu Jepun + Brokoli
Suka tauhu dia ngn brokoli !!!!!! Manarik ~


Ayam Goreng 

Ikan Siakap Masam Manis
Haritu kami makan Ikan Masak Stim. Yang ni pun sedap gak. Aku duk meratah ikan sampai licin. 

Fa Choy Soup
Yang ni yang pedas. Yang pedas lagi sedap dari yang tak pedas. Tapi aku suka dua-dua. Slurrppppppppp

Butter Prawn 
Aku makan 2 ekor udang kot.

Sambal merah
  
Sambal Cili Berkicap

Bagi yang sukakan chinese food , boleh la try makan kat sini. Bersebelahan dengan Restoran Jemari, Kelana Jaya ---> 

Dong Yi Shun
C-G-06, Ground Floor, 
Dataran Glomac Jalan SS6/5B,
Kelana Jaya Petaling Jaya
Tel : 03 - 7803 4012


21 comments:

  1. wah sampai terangkat ekor ikan tu hehe. sy pon suka tauhu jepon. best

    ReplyDelete
  2. akak suka gak chinese nyer masakan...
    tapi harga boleh tahan gak mahalnyerkan...
    nanti lerh tryler ... ehm akak suka ikan stim lagi...

    ReplyDelete
  3. Kat tanah aina dulu cerita pasal mkn jer kan. Tu yg akk perasan la. Bos mmg selalu belanja yer..bertuah korg ni tau.

    ReplyDelete
  4. walaupon sy diet..tp tetap mkn bnyk

    ReplyDelete
  5. Sedapnya. Sekali sekala mkn chinese food ok lah, sbb harga bley tahan mahal.

    ReplyDelete
  6. menarik makanan dia...mesti sedap semuanya..

    ReplyDelete
  7. tq atas doanyer , sob3

    ReplyDelete
  8. bgsnyer bos ko dik, asik banjer je anak buahnyer...bos akak sekali pun tak penah banjer sedangkan gaji 10k dh... kudukut sgt, bos ko rajin banjer anak buah itu yg rezeki bertambah2

    ReplyDelete
  9. aduh...semuanya sedap... lapo terus perut ni...

    ReplyDelete
  10. kena cari asben suh blnja makan kat sini...

    ReplyDelete
  11. Kalu restoren Cina-Muslim, Kak Azie suka noodles. Yee Mee Cantonese my paberet!

    ReplyDelete
  12. fuh..cedap2...

    tp lya x pnh lg mkn masakan chninesse muslim...

    ReplyDelete
  13. Sungguh menyelerakan la... Terus berbunyi perut ni dah... adeh...

    ReplyDelete
  14. Hehehe.....boss boss....nnt blnja lg ya.. :D

    ReplyDelete
  15. UNTUNG laaa.... setiap bulan asyik bos kesayangan belanja yea.... anyway gambar dah semakin cantik dengan kamera CANGGIH tue...

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...